Algemeen over Bouwproducten.nl:

 

Bouwproducten.nl biedt het grootste aanbod van producten en productinformatie voor de bouw in Nederland. Bouwproducten brengt beslissers en beïnvloeders binnen de bouwbranche (die producten zoeken en kopen) met leveranciers van producten in contact. Bouwproducten is zelf geen leverancier van producten!

U kunt in drie stappen de gewenste producten vinden en in contact komen met de leverancier:

  1. producten zoeken;
  2. producten selecteren;
  3. snel en makkelijk informatie bij de leverancier opvragen.

 

 

  • Bouwkundige specialisten en vakmensen die voor de uitvoering van hun dagelijkse werkzaamheden regelmatig op zoek zijn naar nieuwe producten en bouwmachines/bouwmaterieel. Dit zijn onder andere werknemers in de bouw zoals projectleiders, werkvoorbereiders, inkopers, calculatoren, uitvoerders, constructeurs, bedrijfsleiders en tekenaars.
  • Leveranciers van bouwproducten.

 

 

Bouwproducten.nl biedt het grootste aanbod van producten en productinformatie voor de bouw in Nederland. De hoofdgroepen zijn:

  • Afbouw
  • Bouwmaterieel
  • Bouwplaats
  • Gebouwbeheer
  • Gereedschap e.d.
  • Installatie verwarming/lucht
  • Installatie water/sanitair
  • Installaties overig
  • Interieur
  • Raam/deur/kozijn
  • Schilderwerk
  • Vloer/dak/gevel

 

 

Nee, Bouwproducten.nl is geen webshop. Wel kunt u heel makkelijk producten zoeken en selecteren en vervolgens de gewenste informatie aanvragen bij de leverancier.

 

Producten plaatsen (alleen voor leveranciers):

 

Bouwproducten.nl is dé grootste database van producten en productinformatie voor de bouw op internet. Het plaatsen van producten met de bijbehorende technische specificaties en contactgegevens is gemakkelijk. Via dit platform kan een leverancier daarom zijn producten gemakkelijk onder de aandacht brengen van een grote groep bouwkundige specialisten en vakmensen.

 

Voordelen van zelf plaatsen:

  • Genereer informatieaanvragen (sales leads) per e-mail
  • Zorg voor meer naams- en productbekendheid
  • Bepaal zelf welke producten van u op Bouwproducten.nl staan
  • Zet Bouwproducten.nl in op het juiste moment in uw communicatieplanning
  • Zorg voor traffic naar uw eigen website
  • Bekijk meetbare resultaten in één overzicht
  • Plaats producten snel en eenvoudig in 2 stappen

 

 

Elke leverancier van producten voor de bouw, bouwmachines en bouwmaterieel mag relevante producten op Bouwproducten.nl plaatsen.

 

Producten die niet relevant zijn voor de doelgroep kunnen door de redactie worden verwijderd. Bekijk hiervoor de plaatsingsvoorwaarden.

 

 

Het plaatsen van een product gaat eenvoudig in 2 stappen:

 

Stap 1: Product aanmelden
Hier wordt van een product de tekst en foto toegevoegd.

Stap 2: Extra informatie toevoegen

Hier worden eventueel bijlagen toegevoegd, zoals een PDF-datasheet, een toepassingsartikel of een CAD-file.

Elke stap is rijkelijk voorzien van uitleg en voorbeelden, zodat u precies weet wat de bedoeling is.

 

Een leverancier kan alleen producten plaatsen als deze een account heeft aangemaakt en Content Partner is. 

 

 

De informatie over een product moet gaan over technische kenmerken en toepassingsgebieden. Hierin mogen geen superlatieven, commerciële uitingen of contactgegevens worden vermeld

 

De contactgegevens staan vermeld in een apart 'visitekaartje' onder elk het product. Bedrijfsgegevens in de productomschrijving worden door de redactie verwijderd. Toepassingsartikelen kunnen als bijlage worden toegevoegd. Begin de tekst met de belangrijkste kenmerken van het product.

 

 

 

Als u wilt dat bij elk product en in overzichten uw bedrijfslogo wordt getoond, dient u dit logo te uploaden. Hiervoor hoeft u slecht één keer uw bedrijfslogo bij Mijn gegevens te uploaden.

 

 

 

Een product staat maximaal vijf jaar op Bouwproducten.nl. Een leverancier kan altijd zelf het product eerder verwijderen.
 
Een product blijft langer dan vijf jaar staan als een productvideo is toegevoegd (tegen extra betaling).

 


Producten blijven maximaal 5 jaar op Bouwproducten.nl staan als deze geen (extra betaalde) video heeft. Het plaatsen van producten is voor leveranciers alleen mogelijk als ze een account aanmaken en Content Partner worden. 

 

In de kop/naam moet vermeld staan om wat voor product het gaat.

De onderkop is een tweede regel onder de kop waarin iets meer wordt verteld over een specifiek kenmerk of toepassingsgebied van dit product. Gebruik geen leveranciersnamen of merknamen in de kop of onderkop.


Met merk wordt de naam van de oorspronkelijke fabrikant bedoeld. Bij het typen van het merk ziet u een lijst verschijnen met merken die al op de site staan. Kies bij voorkeur een bestaande merknaam uit de lijst.


In de omschrijving mag geen tekst direct vanuit Word in het veld worden gekopieerd (Ctrl-C) en geplakt (Ctrl-V), maar kopieer de tekst eerst naar Notepad (Kladblok). Hiermee verwijdert u de opmaak van de tekst. Kopieer daarna de tekst van Notepad naar dit formulier.
Begin de tekst met de belangrijkste eigenschappen van het product. Gebruik zo weinig mogelijk superlatieven. Zet in de tekst geen leveranciersgegevens, zoals namen, telefoonnummers, URL van websites etc. Deze gegevens staan in een apart kader onder het product. Bedrijfsgegevens in de productomschrijving worden door de redactie verwijderd.


Een foto moet een afbeelding zijn van het product of van een toepassing van het product. Logo's van leveranciers of afbeeldingen waarin URL van websites zijn opgenomen worden door de redactie aangepast of verwijderd. De foto moet voldoen aan de volgende specificaties:
- Bestandtype .jpg of .gif
- Maximaal 1 Mb groot
- Maximaal 1500 pixels breed
- Minimaal 240 pixels breed

De foto wordt op de site automatisch verkleind naar een breedte van 240 pixels.


Maak foto's optimaal vindbaar in zoekmachines door er een titel aan te hangen. Vermeld hier kort en krachtig de volgende zaken: de productnaam, de typeomschrijving en het merk. Bijvoorbeeld: Inductieve sensor, type IRT van EGE.


Kies uit de categorieën uit de lijst de best passende productcategorie. Kies vervolgens de best passende onderliggende subcategorie. Categorieën toevoegen of aanpassen is niet mogelijk.


Trefwoorden
zijn woorden waarop dit product gevonden kan worden in zoekmachines als Google. Vul hier geen trefwoorden in die u al in de kop of onderkop van het bericht heeft geplaatst, maar aanvullende trefwoorden, synoniemen of andere schrijfwijze van woorden. Bij het typen van een trefwoord ziet u een lijst verschijnen met trefwoorden die al op deze site staan. Kies bij voorkeur een bestaand trefwoord uit de lijst. Is dit niet aanwezig, typ dan een nieuw woord in van maximaal een woord per veld, zonder hoofdletter. Stel u zelf de vraag: 'Welke woorden typt mijn potentiële klant in het zoekveld van Google, die moeten leiden naar dit product?'


Beperk de PDF-datasheet met alle technische specificaties tot alleen dit product.


Een toepassingartikel is een technisch verhaal dat meer inzicht geeft in het product of de toepassing ervan. Dit artikel kunt u uploaden als PDF of als Word-document.


U kunt direct een CAD-bestand uploaden. De volgende extensies zijn mogelijk: (.IGES ⁄ .DXF ⁄ .DWG ⁄ .DWS ⁄ .DWT ⁄ .DXF ⁄ .SAT ⁄ .SLDPRT ⁄ .SLDDRW)


Een deeplink is een URL (internetadres) die direct verwijst naar de juiste pagina van uw website waar het CAD-bestand is te downloaden. De deeplink mag niet verwijzen naar de URL van de homepage van de leverancier.


De redactie behoudt zich het recht voor om producten te verwijderen of te weigeren die niet relevant zijn voor de doelgroep. Leveranciers zijn zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van hun informatie.

Producten en gegevens bewerken (alleen voor leveranciers):

 

Via ‘Mijn productoverzicht' is een product volledig te verwijderen. In dit overzicht is onder elke productnaam een link ‘Verwijder product' te vinden. Daarnaast worden producten zonder een betaalde productvideo, automatisch na vijf jaar van Bouwproducten.nl verwijderd.

 

 

Hiervoor zijn twee mogelijkheden:

  1. het product staat langer dan vijf jaar op Bouwproducten.nl en was niet was niet voorzien van een extra betaalde productvideo;
  2. het product is door de redactie van Bouwproducten.nl verwijderd, omdat het niet relevant is voor de doelgroep. De redactie houdt zich daarom het recht voor om producten zonder opgave van reden te verwijderen. Na het verwijderen sturen wij de betreffende leverancier een e-mail.

 

 

Nadat u bent ingelogd klikt u op het tabblad Mijn gegevens. Hier kunt u uw gegevens aanpassen.

 

Resultaten bekijken (alleen voor leveranciers):

 

Bezoekers die geïnteresseerd zijn in een product op Bouwproducten.nl, kunnen meer informatie aanvragen via een formulier onder elk product. De 'aanvrager' vult hierbij zijn (bedrijfs)gegevens in. Deze gegevens worden per e-mail naar de leverancier gestuurd met het verzoek om deze potentiële klant van informatie te voorzien. Deze informatieaanvraag is een gekwalificeerde sales lead.

 

Het versturen van sales leads is een gratis service van Bouwproducten.nl.

 

Onder elk product op Bouwproducten.nl is vermeld hoe vaak een product is bekeken. Dit is voor iedere bezoeker zichtbaar. Leveranciers die een account hebben en zijn ingelogd, kunnen dit bovendien ook zien in Mijn productoverzicht .

 

 

De pagina Mijn productoverzicht biedt een overzicht waarin een leverancier zijn eigen producten ziet die op Bouwproducten.nl staan. Ook toont dit overzicht alle gegevens over een product, zoals hoe vaak een product is bekeken, hoe vaak visitekaartjes zijn opgevraagd en hoeveel sales leads zijn gegenereerd.


Om dit overzicht in te kunnen zien, moet men een account aanmaken en Content Partner worden.

 

 

 

Dit kan bij elk product in Mijn productoverzicht. Daarvoor moet een leverancier een account hebben en inloggen. Het is niet mogelijk om deze resultaten op de website zelf te zien.

 

 

Dit kan bij elk product in Mijn productoverzicht. Onder het aantal staat een linkje 'toon'. Door hier op te klikken krijgt men een overzicht van de leads en de bijbehorende contactgegevens

 

Om Mijn productoverzicht te kunnen zien, moet een leverancier een account hebben en inloggen. Het is niet mogelijk om deze resultaten op de website zelf te zien.

 

 

 

Elke sales lead wordt direct per e-mail naar de betreffende leverancier gestuurd. De leverancier kan dan snel reageren.

 

 

De gegevens van alle sales leads worden bewaard. Elke leverancier kan via Mijn Productoverzicht alle uitgebreide informatie van deze sales leads bekijken. Onder het cijfer van het aantal leads staat een linkje 'toon'. Door hier op te klikken krijgt men een overzicht van de leads en de bijbehorende contactgegevens.

 

Om Mijn Productoverzicht te kunnen zien, moet een leverancier een account hebben en inloggen. Het is niet mogelijk om deze resultaten op de website zelf te zien.

 

Ja. Via Mijn productoverzicht zijn alle sales leads te bekijken en per e-mail door te sturen naar een collega. Dat is handig als bijvoorbeeld een leverancier klanten of rayons onder collega's of vestigingen wil verdelen.

 

Om Mijn productoverzicht te kunnen zien, moet een leverancier een account hebben en inloggen. Het is niet mogelijk om deze resultaten op de website zelf te zien.

 

 

 

Het is mogelijk dat een deel van uw producten door de redactie op de site is geplaatst en nog niet aan uw account is gekoppeld. Stel, u heeft 5 producten op de site staan als u op uw leveranciersnaam zoekt, maar u ziet er maar 4 in 'Mijn productoverzicht' als u bent ingelogd. In dat geval is 1 product nog niet aan uw account gekoppeld. Wilt u dit product ook gekoppeld hebben? Stuur dan een e-mail naar bouwproducten@eisma.nl en vermeld hierin de infonummers van de producten die gekoppeld moeten worden, plus uw accountnaam (= e-mailadres).

 

Een twedee mogelijkheid is dat u niet het hoofdaccount bent en alleen de producten kunt zien die u zelf heeft geplaatst. Er bestaan twee soorten accounts:

  • het hoofdaccount heeft als eerste een account aangemaakt van een bedrijf. Het hoofdaccount kan de bevoegdheden van de subaccounts aanpassen en zo per account bepalen welke producten deze kan bewerken. Dit kan via de link 'Beheer accounts' rechtsboven, nadat men is ingelogd.
  • een subaccount heeft als tweede of derde een account aangemaakt. Uit veiligheidsoverwegingen wordt bij het aanmaken van een subaccount een alertmail naar het hoofdaccount gestuurd.

 

Account aanmaken en 'Mijn gegevens' (alleen voor leveranciers):

 

Alleen leveranciers van bouwtechnische producten die direct met de bouw te maken hebben, kunnen een account aanmaken. Dat kan direct via deze link: www.bouwproducten.nl/upload/login.create.php 

 

Uw ontvangt op het door u ingevoerde e-mailadres een validatiemail. Na het klikken op de activatielink kunt u direct inloggen en producten plaatsen.

 

 

Als u een account aanmaakt, kunt u zelf producten plaatsen op Bouwproducten.nl. Daarmee wordt u Content Partner van Bouwproducten.nl, maar daaraan zijn wel kosten verbonden. De kosten staan vermeld op de aanmeldpagina voor een account.

 

Ja, deze kan een subaccount aanmaken. Op deze wijze kan iedereen zijn eigen producten/productgroepen beheren.

 

Er bestaan twee soorten accounts:

  • het hoofdaccount heeft als eerste een account aangemaakt van een bedrijf. Het hoofdaccount kan de bevoegdheden van de subaccounts aanpassen en zo per account bepalen welke producten deze kan bewerken. Dit kan via de link 'Beheer accounts' rechtsboven, nadat men is ingelogd.
  • een subaccount heeft als tweede of derde een account aangemaakt. Uit veiligheidsoverwegingen wordt bij het aanmaken van een subaccount een alertmail naar het hoofdaccount gestuurd.

 

 

Dit komt door een eerder bezoek aan Bouwproducten.nl. De contactgegevens zijn toen ingevuld en daarna door uw computer onthouden.

 

 

Uw juiste inloggegevens zijn éénmalig per e-mail aan u verstrekt. Deze e-mail heeft als onderwerp 'Valideer uw inloggegevens'. 

 

Uit veiligheidsoverwegingen worden wachtwoorden niet door ons bewaard. Als u uw wachtwoord niet meer weet, dan moet u een nieuw wachtwoord aanvragen. U kunt een zelfbedacht wachtwoord invullen.

 

Uit veiligheidsoverwegingen worden wachtwoorden niet door ons bewaard. Als u uw wachtwoord niet meer weet, kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. U kunt een zelfbedacht wachtwoord invullen.

Kosten en facturatie (alleen voor leveranciers):

 

Als u zelf uw producten op Bouwproducten.nl wilt plaatsen, moet u Content Partner worden en een account aanmaken. De kosten hiervan zijn € 407,- per half jaar. Hiervoor kunt u maximaal 20 producten per jaar plaatsen.

 

Na een half jaar stopt uw contract automatisch. Wij benaderen u telefonisch aan het eind van het half jaar met de vraag of u verlenging wenst. 

 

Nadat u een account heeft aangemaakt, kunt u direct inloggen en producten plaatsen. U kunt alleen een account aanmaken en Content Partner worden als u akkoord gaat met de kosten (€ 407,- per half jaar). Wij sturen u achteraf een factuur.

 

Nadat u een account heeft aangemaakt en Content Partner bent geworden, betaalt u één bedrag voor het plaatsen van maximaal 20 producten per jaar. Bij deze producten kunt u ook bijlagen plaatsen, zoals PDF-datasheets, toepassingsartikelen of CAD-files.

 

Daarnaast kunt u tegen extra betaling een video bij een product plaatsen. Neem hiervoor contact op met:

  • Maaike Gerritsen, tel. 088 294 49 31 of
  • Nienke Leuverink-Kool, tel. 088 294 49 32.

 

Tegen extra betaling kunt bij een product een video plaatsen. Neem hiervoor contact op met:

  • Maaike Gerritsen, tel.: (0314) 349648 of
  • Nienke Kool, tel.: (0314) 349369.

 

Het plaatsen van een video is als enige optie niet 'gratis'. Nadat u een account heeft aangemaakt en Content Partner bent geworden, betaalt u één bedrag voor het plaatsen van maximaal 20 producten per half jaar. Bij deze producten kunt u ook bijlagen plaatsen, zoals PDF-datasheets, toepassingsartikelen of CAD-files. Voor een video bij een product moet u echter extra betalen.

 

Adverteren (alleen voor leveranciers):

 

Ja, op Bouwproducten.nl zijn veel commerciële mogelijkheden om extra op te vallen, sales leads (informatie-aanvragen) te ontvangen en clicks (traffic) te genereren naar uw eigen website.

 

Uitgebreide informatie vindt u op www.adverterenbijeisma.nl.

Persberichten (alleen voor leveranciers):

 

Als u een gratis persbericht naar de redactie stuurt, houdt u zich dan aan deze 'spelregels':

  • Maak een Word-bestand van de Nederlandstalige productbeschrijving van minimaal 200 woorden met daaronder een opsomming van de technische specificaties. Voeg geen afbeeldingen toe in het Word-bestand, maar stuur deze afbeeldingen als bijlagen mee. Persberichten in PDF-formaat zijn voor ons niet bruikbaar.
  • Het beeldmateriaal moet van voldoende kwaliteit zijn, minimaal 1000 pixels breed. Onze voorkeur voor het bestandstype is jpg.
  • Indien er een PDF-datasheet met (technische) productspecificaties beschikbaar is, dan kan deze ook worden bijgevoegd. Deze PDF-datasheet plaatsen wij dan bij het productbericht.
  • Een video over het product met een maximale lengte van 2 minuten kunnen wij ook plaatsen bij het product. Het videobestand aanleveren in het formaat AVI, MOV, WMV of MPG.

Het e-mailadres van de redactie is: bouwproducten@eisma.nl